Iedere cliënt is een verzekerde en iedere verzekerde is een potentiële cliënt. Van hen komt ook het geld dat omgaat in de zorg. Dit impliceert dat klanten er iets voor mogen terugverwachten op het moment dat ze echt zorg nodig hebben. Dat ze op dat moment niet als ‘onderwerp’ worden gezien maar als actief betrokkene. Hoe kun je als cliëntenraad de stem van je achterban goed hoorbaar maken om de zorg beter te maken zowel in de zin van het resultaat dat de klant krijgt als de moeite die hij/zij daarvoor moet doen?
Luister naar en leer van Joop Jaspers over hoe gedeelde ambitie de basis kan vormen waarop zorgorganisaties en zorgverzekeraars samenwerken met cliënten(raden). Joop zet zijn ervaring als beleidsmaker en inkoper bij een zorgverzekeraar, als ouder van een kind dat zorg nodig had én zijn eigen ervaring als cliënt en patiënt in, omdat, zoals hij het formuleert, “het beter moet voor de klant”. Joop is momenteel vice-voorzitter van de cliëntenraad van Libra Audiologie & Revalidatie.
In de podcast Helden en Bondgenoten gaan wij, Karin en Wanda, in gesprek met onze helden, mensen die wij in ons werk hebben ontmoet en die ons hebben weten te raken. We houden openhartige gesprekken over het verbeteren van gezondheid en gezondheidszorg.